Wednesday, June 16, 2010

Panduan sebelum membuat hantaran...

1. Buat Sendiri @ tempah
kalau nak buat sendiri terpaksalah anda mencari semua barang2 sendiri dari bakul, bunga,polisterin, renda, reben dan sebagainya...tentu juga anda akan pening kepala nak fikirkan jenis gubahan yg dikehendaki sbb terdapat pelbagai jenis bentuk barang2... mungkin juga anda akan membeli barang2 secara berlebihan dan lebihnya terpaksalah disimpan...bukankah itu satu pembaziran... hahaha..kalau nak senang hantar jer lah kat pakar membuat gubahan (hantar jer lah kat tina...hehehe promote diri sendiri nih...:P)...tak yah lah pening kepala...discuss harga,...bayar..ambik...kan senang...

2. berapa dulang?
selalunya pihak perempuan akan lebih daripada pihak lelaki, kalau mengikut adat mesti menggunakan angka ganjil...
kalau lelaki= 7, perempuan=9 dan begitulah seterusnya...

3. bajet gubahan hantaran...
ini penting ni..sbb nak tentukan jenis gubahan yg dikehendaki.. kalau buat sendiri pun kena tahu jugak takut terlebih beli.. tak pasal2 nanti lebih mahal dari tempah...kan dah merugikan diri sendiri...

4. warna tema utk gubahan...
selalunya tema gubahan mengikut pelamin@khemah gitu...biar sedondon....tak da lah lari warnanya kan..tak pasal2 jadi tema warna pelangi..hehehehe

5. senarai barang2 hantaran...
ini pun penting jugak...bila dah disenaraikan barang2 yg dikehendaki...jadi tak da lah terlebih beli...tak pasal2 terlebih dulanglah pulakkan...

ok..ini sajelah tips dari tina....

1 comment:

Anonymous said...

susah sgtlr,, emm cmne nk taw cara2 nk wat gubahan ek

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
♥ Copyright © 2012 reserved to TinaJu_Hantaran. Template Edited by sHaRiNa eLyaNa